გაკვეთილის გეგმა


გაკვეთილის  გეგმა

მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:  ქეთევან  ბიბილეიშვილი
საგანი: სახვითი და გამოყენებითი ხეოვნება
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი /IV
მოსწავლეთა რაოდენობა: 14
გაკვეთილის თემა: ძველი რომი
გაკვეთილის მიზანი:

  • *              მოსწავლეთა ცოდნის  გაღრმავება  ძველი რომის ხელოვნებაზე, 
  • *             არქიტექტურული ნაგებობების სახეობებზე მსჯელობა
  • *            პრაქტიკული და საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევების განვითარება.


N

აქტივობის
აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო
რესურსები

დრო(წთ)
1
გაკვეთილის თემისა და მიზნის გაცნობა.
თვითშეფასების რუბრიკის გაცნობა
წინარე ცოდნის გააქტიურება.
  მასწავლებელი მოსწავლეებს  გააცნობს გაკვეთილის თემას, მიზანს და თვითშეფასების რუბრიკას.ამოგზაურებს მათ ,,ძველ რომში“.მოსწავლეები იხსენებენ, თუ რა იციან ძველ რომთან დაკავშირებით, რა ფილმები უნახავთ,რა სახის ვიზუალური მასალაა  მათთვის ცნობილი. საუბრობენ  არქიტექტურულ ნაგებობებზე, სახვითი ხელოვნების სხვადსხვა დარგის ნიმუშებზე.ავლენენ როგორც ხელოვნების, ისე ისტორიის გაკვეთილებზე მიღებულ ცოდნას.
გონებრივი  იერიშის რუკას
მუშაობა  მთელ კლასთან
თვითშეფასების რუბრიკა დაფა და ცარცი.
5(წთ.)
2
ახალი  მასალის გაცნობა
 მოსწავლეები  ეცნობიან  სახელმძღვანელოში მოცემულ ტექსტს, ათვალიერებენ საილუსტრაციო ნიმუშებს. მასწავლებელი აწვდის მათ დამატებით ინფორმაციას ძველი რომის ძლევამოსილი სახელმწიფოს შესახებ. მასწავლებელი თხოვს დააკვირდნენ  სახელმძღვანელოში მოცემული რომაული არქიტექტურის ნიმუშებს. სვამს დამაზუსტებელ კითხვებს, რომელ ნაგებობებზე აღნიშნავენ არქიტექტურულ ელემენტს,რომელიც არ გვხვდება ძველბერძნულ არქიტექტურაში(იგულისხმება თაღი).მოსწავლეები ეცნობიან  რომაული არქიტექტურის კიდევ ერთ ნაგებობას,, გარდას  ხიდს“ და მის დამახასიათებელ ძირითად ფუნქციებს. ასევე ამახვილებს ყურადღებას რომაულ მოზაიკაზე., კერძოდ პომპეის მოზაიკის შესახებ .

აქტიური ლექცია მთელ კლასთან
მუშაობა მთელ კლასთან
პროექტორი და სურათები
10(წთ)
3
პრაქტიკული სამუშაო
 მასწავლებელი  მოსწავლეებს აძლევს მკაფიო ინსტრუქციებს, როგორ სეასრულონ პრაქტიკული სავარჯიშო. მოსწავლეები ეცნობიან ,,ჩვენ სახელოსნოში“ წარმოდგენილ მოზაიკის ტექნიკნიკით შექმნილ ნამუშევარს.სთავზობს მათ, ერთობლივად (ჯგუფურად) იმსჯელონ მოზაიკის შექმნის თანმიმდევრობაზე. თითოელმა  მატგანმა უნდა შეარჩიოს მისთვის სასურველი გამოსახულება, შექმნას ესკიზი. განსაზღვროს ფერი და მოამზადოს საჭირო რესურსი და ნახატის შესაბამისად დაასრულოს ნამუშევარი. მასწავლებელი ახსენებს ასევე სიმეტრიულ და ასიმეტრიულ  ფორმებს, რატა შექმნან სიმეტრიული და ასიმეტრიული ნამუშევრები.
მოზაიკის შექმნა, მოზიკის აგების პრინციპის მიხედვით.
ინდივიდუალურად(ჯგუფური)
მუყაო, ფერადი ქაღალდები, მაკრატელი, წებო. პლასტელინი, თიხა, ნიჟარები, მძივები.
15(წთ).
4
ინფორმაციის  შეჯამება
თითოეული ჯგუფის  წევრები აცნობენ  თანაკლასელეს მატ ნამუშევრებს. საუბრობენ ჩანაფიქრზე, არწერენ  ნახატს, ასახელებენ გამოყენებულ მასალას. საუბრობენ შთაბეჭდილებებზე, საუბრობენ იდეებზე.
გაკვეთილს აჯამებენ ვენის დიაგრამის გამოყენებით, სადაც აკეთებენ შედარებას სახელმძღვანელოში მოცემულ არქიტექტურულ დეტალებზე.

ნამუშევრის განხილვა
მთელი კლასი
მოზაიკური  ნახატები
10(წთ).
5
შეფასება
მოსწავლეები მოახდენენ შეჯამებას წინასწარ დარიგებული თვითშეფასებს ბარათების შევსებით.


ბარათის შევსება
ინდივიდუალური
თვითშეფასების  რუბრიკა
3(წთ)
6
საშინაო დავალება
მოიძიონ  პომპეისთან  დაკავშირებული  რაიმე სახის ინფორმაცია.
ჩანიშვნა
ინდივიდუალური
აქტივობის რვეული
2(წთ).

           გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი  შედეგები:
ს.გ.IV.2-ქმნის დეკორატიულ გამოყენებით  ნამუშევრებს(თასები, მძივები,სათამაშოები და სხვა) სხვადასხვა მასალით (ქსოვილი, მუყაო, მავთული, მეორადი რესურსი და სხვა);
 ს.გ. IV.4- ირჩევს გამომსახველობით  ხერხებს ნამუშევარში ჩანაფიქრის უკეთ გადმოსაცემად;
 ს.გ. IV.4-ქმნის წარმოსახვით სახეებს;
  ს.გ. IV.5- გეგმავს  შესასრულებელი სამუშაოს თანმიმდევრობას;
  ს.გ. IV.5-ირჩევს სამუშაო იარაღებსა დამასალას, აწესრიგებს მათ განსაზრვრული დროის მონაკვეთში;
   ს.გ. IV.7-აღნიშნავს და ასაბუთებს ,რა მოსწონს, რა -არა;   
    ს.გ.IV.7-საუბრობს საკუთარ და სხვათა ნამუშევრებში გამოყენებულ მხატვრულ ხერხებსა და ელემენტებზე (ჟანრი, მასალა, ტექნიკა, ფორმა, ფაქტურა და სხვა);      
     ს.გ.IV.11-აგროვებს ინფორმაციას  ცნიბილ არქიტექტურულ ძეგლებზე, ფერწერულ ნამუშევრებზე, ქანდაკებებზე, დეკორატიულ-გამოყენებითი და ხალხური  შემოქმედების ნიმუშებზე და აცნობს თანაკლასელებს.        



   შეფასება:
შეფასების რუბრიკა
საგანი: სახვითი და გამოყენებითი ხეოვნება
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი /IV
გაკვეთილის თემა:  ძველი რომი
კრიტერიუმები
დაბალი
საშუალო
საშუალოზე მაღალი
მაღალი
1.მოსწავლე საუბრობს გამართული  სამეტყველო ენით
ცდილობს
ერკვევა ტერმინოლოგიაში მცირედად
ერკვევა ტერმინოლოგიაში,მაგრამ უშვებს უმნიშვნელო შეცდომას
შეუძლია
2.ანსხვავებს  არქიტექტურული ნაგებობებს, დეტალებს და ამოიცნობს მათ
ცილობს
მცირედად
ანსხვავებს ერთმანეთისგანს, მაგრამ უშვებს სეცდომებს.
შეუძლია
3. აქტიურად ერთვება საგაკვეთილო პროცესში. ასაბუთებს საკუთარ ინტერპრეტაციას
ცდილობს
მცირედად ერთვება
ძირითადად ჩართულია
ჩართულია
4.მასალის, ტექნიკის და მხატვრულ გამომსახველობითისაშუალებების ფლობა,
შეუძლია ნამუშევრების შექმნა შთაბეჭდილებებისა დაწარმოსახვის მეშვეობით.
ცდილობს
მცირედად ფლობს და ნაკლებად შეუძლია
ძირითადად ფლობს და შეუძლია
მთლიანად  ფლობს და შეუძლია
5. თანამშრომლობისა და კომუნიკაციის უნარი
ვერ ახერხებს თანამშრომლობას და უჭირს კომუნიკაცია
იშვიათად თანამშრომლობს და ნაკლებად კომუნიკალურია
კომუნიკალურია, მაგრამ უჭირს თანამშრომლობა
წარმატებით თანამშრომლობს თანატოლებთან და აქვს კომუნიკაცია




მოსწავლის თვითშეფასების  რუბრიკა

შეფასების  კრიტერიუმები

მოსწავლის თვითშეფასება
1.რამდენად ვიყავი ჩართული საგაკვეთილო პროცესში

2. რა იყო ყველაზე საინტერესო ჩემთვის


3.რა ვისწავლე


4.რა ვერ გავაკეთე


5.როგორი ნახატი შევქმენი





         
ხელმოწერა: ქეთი  ბიბილეიშვილი
        
 თარიღი:

No comments:

Post a Comment